Tag; 38 Beauty Questions

24 Jul

TAG: 38 Beauty Questions. Deze tag heb ik op verschillende blogs gezien en gelezen. Ik vondt het heel leuk om alle antwoorden te lezen. Dus vandaag besloot ik om zelf deze tag in te vullen en antwoorden te geven op de 38 vragen.

1. Hoe vaak was jij je gezicht op een dag?
Ik was me gezicht twee keer per dag, ’s ochtends tijdens het douche en ’s avonds voor het slapen gaan na het verwijderen van mijn make-up.

2. Welk huidtype heb je?
Ik heb een droog tot normale huid. Waarbij me huid meer normaal is met heel soms een paar droge plekjes. Nu het hooikoorts seizoen weer is aangebroken heb ik vaak last van droge plekken rondom me neus.

3. Welke facewash gebruik je op dit moment?
Ik gebruik nu alweer een hele lange tijd de Clinique Milde Liquid Facial Soap voor de droge en gecombineerde droge huid (huidtype 2). Deze reinigt heel goed en is niet hardnekkig, prikt en bijt niet op mijn huid.

4. Scrub je je gezichtshuid?
Ja heel braaf elke ochtend tijden het douche. Ik gebruik de 7 Day Scrub Cream Rinse-Off Formula van Clinique. Deze is mild en zacht en bevat hele kleine scrubdeeltjes waardoor je het heel goed elke dag kan gebruiken. Na het scrubben was ik mijn gezicht met een facewash.

5. Welk merk gebruik je hiervoor?
Dit heb je hierboven kunnen lezen,  Clinique 7 Day Scrub Cream Rinse-Off Formula.

6. Welke dagcrème gebruik je?
Heel saai, want het is weer een Clinique product. Eerst hydrateer ik mijn gezicht met Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion en daarna breng ik mijn dagcrème aan en dat is de Clinique Superdefense SPF 25 Age Defense Moisturizer.


7. Heb je sproeten?
Nee.

8. Gebruik je een oogcrème?
Ja twee keer per dag zelfs. ’s Ochtends gebruik ik de Superdefense SPF 20 Age Defense Eye Cream van Clinique. Deze oogcrème is getint en daarom gebruik ik hem alleen ’s ochtends. ’s Avonds na het reinigen van mijn gezicht gebruik ik Fast Response Eye Cream van Mac.

9. Heb of had je last van acne?
Nee, gelukkig niet.

10. Welke foundation gebruik je op dit moment?
Dat is de Double Wear Stay-in-Place Makeup SPF 10 van Estee Lauder in de kleur 2C1 Pale Almond 02 als ik een volledige dekking wil. Voor een medium dekking gebruik ik de minerale foundation van Everyday Mineral in de kleur Fair Medium. Maar op het moment gebruik ik vaker mijn BB dan mijn foundation.

11. En welke concealer gebruik je?
Dat zijn er op het moment twee. Ik gebruik de Mac Select Cover-Up in de kleur NW20 als ik haast heb. Als ik meer tijd heb gebruik ik de So Me Eye Roll-on in Medium van de Action. Dit omdat je deze snel en goed moet blenden anders zie je het heel goed zitten.


12. Weet je wat de ondertoon van je gezichtshuid is?
Ik heb een roze ondertoon. Wat wel weer heel leuk is dat ik altijd roze wangetje heb. Vroeger werd ik ermee “gepest” dat ik blush op had terwijl dat niet zo was.

13. Wat vind je van valse wimpers?
Staat heel mooi maar niet voor elke dag. Gelukkig heb ik redelijk lange en zwarte wippers dus niet echt nodig voor elke dag.

14. Wist je dat je je mascara elke drie maanden moet wisselen?
Ja dat weet ik en heb ik heel vaak gehoord maar of ik dat doe, nee niet echt. Ik gooi me mascara pas weg als het op is en hoelang dat duurt weet ik niet maar volgens mij wel langer dan 3 maanden.

15. Van welk merk is je mascara?
Drie keer raden… deze is ook heel toevallig van Clinique. Het is de High Impact Mascara in Black. Deze heb ik een keer gekregen bij Clinque. Maar meestal gebruik ik een MAC, Maybelline, Rimmel of L’Oreal Mascara.

16. Sephora of MAC?
Tussen deze twee zou ik kiezen voor MAC. Ik ben altijd heel tevreden over hun make-up product. Ben niet zo dol op hun skincare en foundations, ik krijg daar uitslag en puisten van.

17. Heb je een MAC-pro card?
Nee, ik ben gewoon een meisje dat van make-up houdt en helaas geen artiest. Just trying and doing the things I like.

18. Welke tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Kwasten, bij alles gebruik ik kwasten, hou er niet zo van om mijn vingers te gebruiken. Zelfs me BB cream breng ik met een kwast aan. Me concealer ook maar klopt het wel weer in met me vingers.

19. Welke primer gebruik je voor onder je oogschaduw?
Ik gebruik de Urban Decay Shadow Primer Potion of een MAC Paint Pot. Volgens mij is mijn MAC Paint Pot in Painterly aan het uitdrogen, heel jammer want hier zit nog heel veel in.

20. En voor je gezicht?
Dit hangt af welke foundation ik gebruik. Gebruik ik een minerale foundation dan gebruik ik Foundation Primer with Vitamins A & E and Grapeseed Extract (merk=onbekend). Wanneer ik een vloeibare foundation gebruik dan gebruik ik Geurlain Météorites Perles Primer en wanneer ik een BB crème gebruik, gebruik ik een serum en dat is de Lanôme Advanced Génifique (tester).

21. Wat is je favoriete oogschaduw kleur?
Ik gebruik het meest bruintinten omdat dat het netst is voor me werk maar ik ben dol op turquoise kleuren en dat is denk ik toch ook mijn favorieten kleur.

22. Oogpotlood of eyeliner?
Oogpotlood, can’t live without oogpotlood. Ik heb altijd oogpotlood op mijn waterlijn en tussen mijn wippers.  Geeft me een vrouwelijke blik vindt ik.

23. Prik je vaak in je ogen met een oogpotlood?
Nu niet meer, maar vroeger heel vaak. Dit komt omdat ik me oogpotlood tussen me oogleden deed en me oog dichtdeed en zo mijn waterlijnen, boven en onder, in één keer inkleur. Maar nu kleur ik boven en onder afzonderlijk van elkaar. Nu ik lenzen draag is dat ook heel zonde als er oogpoltood op mijn lens terecht komt.


24. Gebruik je minerale make-up?
Ja in ieder geval een foundation zoals ik in vraag 10 heb beschreven. Heb ook nog wat oogschaduw, bronzer, highlighter en nog wat andere producten die ik weleens gebruik.

25. Welke lipstick kleur is je favoriet?
Dagelijks hou ik van lichte subtiele kleuren zodat me lippen niet nog groter lijken en het niet too much wordt voor op het werk. Maar mijn favoriet is toch een donker kleuren zoals bordeaux, jammer genoeg kan ik dit niet vaak dragen.

26. En wat voor kleur lipgloss?
Heb geen favorieten kleur lipgloss. Vaak draag ik de kleur die bij de lipstick past of een mooi subtiel roze gloss met een mooi glansje.

27. Gebruik je liever budget merken of wat duurdere?
Meestal kom ik toch uit op de wat duurdere merken want die zijn over het algemeen wat fijner en beter.

28. Heb je er ooit over nagedacht om make-up lessen te nemen?
Daar heb ik vaker over gedacht, lijkt me wel super gaaf om meer te leren. Ik ben heel leergierig en wil graag meer weten en leren, zelfs over make-up.

29. Ben je een beetje klungelig als je make-up aanbrengt?
Ja ik kan heel klungelig zijn en niet alleen met make-up. Vaak wil ik te gehaastig make-upen waardoor het fout gaat en ik het moet bijwerken.

30. Van welke celebrity vind je de make-up prachtig?
Heb daar nooit zo over nagedacht en er is ook geen celebratie waarvan ik iedere keer een wow effect krijg.

31. Stel, je moet de deur uit, maar je mag maar 1 make-up product meenemen, wat zou dat dan zijn?
Mijn oogpotlood, kan niet zonder. Alleen met oogpoltood lijk ik al helemaal opgemaakt.

32. Zou je het huis kunnen verlaten zonder make-up?
Ja heel makkelijk. Ik vindt make-up heel mooi en het geeft me altijd een ultra vrouwelijk en verzorgt gevoel maar nodig heb ik het niet. Als ik s’ochtends naar de sportschool ga heb ik geen make-up op.

33. Vind je dat je er zonder make up goed uitziet?
Ja hoor, ben heel tevreden met me gezicht. Maar dan moeten me wenkbrauwen wel netjes geëpileerd zijn. Als er teveel wildgroei is en me wenkbrauwen te lang zijn (en dat is al bij 2 weken niet epileren, me haren groeien te snel) dan vindt ik me er afschuwelijk uitzien. Wenkbrauwen maken een wereld van verschil.

34. Wat is jouw favoriete blush op dit moment?
Nars Torrid, prachtige blush. Deze kan je ook zien in mijn favorieten artikel van mei.

35. Aan welke make up fout heb je echt een hekel?
Te donkere foundation, vreselijk! Ik ken zo iemand die te donkere foundation gebruikt en ook een dikke laag opbrengt en dan zegt ze, ja heerlijk hoef ik verder niks meer aan te brengen. Girl luister naar me als ik zeg dat dat niet mooi is!

36. Wat is, volgens jou, het beste make up merk?
Van de producten die ik gebruikt heb vindt ik MAC het beste. MAC is kwalitatief goed en voor een redelijk prijs en je hebt keuzen uit veel kleuren en producten.

37. Hou je van felle of natuurlijke ogende make up?
Ik hou echt van felle make-up maar zo kan ik me niet vertonnen op het werk dus draag vaak natuurlijke kleuren.

38. En als laatste, wat vind je van make up?
In een woord, prachtig! Door je mooi op te maken benadruk je de mooie ik. Daarnaast kan ik genieten van mooie verpakkingen en mooie producten en het lekker bezig zijn met opmaken werkt heel relaxend.

Een hoop vragen maar wel heel leuk. Ik heb ervan genoten om erop te antwoorden hoop dat jullie dat ook kunnen doen met lezen.

19 Reacties to “Tag; 38 Beauty Questions”

  1. Eline juli 24, 2013 bij 2:56 pm #

    Leuke tag, mooie make-up producten heb je!

  2. fascinatingnails juli 24, 2013 bij 3:50 pm #

    Leuke tag, en intressant om eens te lezen! 😉

  3. themakeuphotspot juli 24, 2013 bij 4:17 pm #

    Wat een leuke tag die heb ik nog niet eerder ergens gezien!

  4. beautybyhappiness juli 24, 2013 bij 5:51 pm #

    haha, ik heb ook wel een hekel aan te donkere foundation bij mensen, ziet er zo stom uit :p
    Leuk artikel om te lezen trouwens!

  5. sheelaaa juli 24, 2013 bij 6:06 pm #

    leuke tag, echt veel vragen 🙂

  6. Lidewij juli 24, 2013 bij 6:59 pm #

    Dit is zo’n leuke tag! Haha giiiirl luister naar me 😛 tja sommige mensen weten alles beter. Helaas 😉

  7. maximealexandra juli 24, 2013 bij 9:18 pm #

    Leuke tag is dit, lekker uitgebreid!

  8. Mme Sophistique juli 25, 2013 bij 6:41 am #

    ik krijg ook makkelijk puistjes van de gezichtsproducen van MAC, jammer want het is zo’n fijn merk

  9. demi&franca juli 25, 2013 bij 9:00 am #

    leuke tag! xdemi

  10. Marije juli 25, 2013 bij 12:36 pm #

    Leuke Tag!
    Clinique is ook gewoon een heel fijn merk 😉

  11. Nicky juli 25, 2013 bij 2:27 pm #

    Leuke tag! MAC is zo;n goede merk, helaas dat je het zo prijzig is.

  12. martinaa89 juli 25, 2013 bij 4:37 pm #

    leuke vragen!!

  13. iliveformydreams juli 25, 2013 bij 7:06 pm #

    erg leuke tag om te lezen!

  14. Amanda juli 25, 2013 bij 8:42 pm #

    Jij gebruikt veel Clinique haha

  15. Chicks About Fashion juli 26, 2013 bij 12:56 pm #

    Leuk om te lezen! Ik kan ook echt niet zonder oogpotlood!

  16. Sanne juli 26, 2013 bij 3:16 pm #

    Super leuk om te lezen! Ik ga (eigenlijk altijd) zonder make up de duur uit 😀

  17. Saskia juli 26, 2013 bij 6:09 pm #

    Leuke tag! En wat veel spulletjes van Clinique, haha!

    ♥ Saskia

  18. Maria Antoinette juli 29, 2013 bij 12:15 pm #

    Mooie uitgebreide Tag! Misschien neem ik ‘m wel over 🙂
    Doe je al mee met mijn winactie? Ik verloot 3 zilveren kettinkjes van Bijou Brigitte!

    Liefs,

    Maria
    http://www.beautybandit.nl

  19. meiryems juli 30, 2013 bij 11:31 pm #

    Mooie producten gebruik je. Kan me best voorstellen dat de duurdere merken over het algemeen ook veel fijner zijn. Ik gebruik zelf van alles wat gewoon omdat het kan 🙂

Geef een reactie

