30 dagen Beautyshopping-lockdown

25 Apr

Het is nu echt klaar met KOPEN KOPEN KOPEN! Eerst maar een opmaken wat ik heb. Het is grappig, ik hoor vaak van de mensen om me heen: “je hebt toch nog shampoo” of “zijn alle flessen nu al leeg”. Het enige wat ik dan kan doen is me snel omdraaien of overstappen op een ander onderwerp. Maar nu realiseer ik me(een klein beetje maar) dat ze gelijk hebben. Mijn voorraad douchegels, bodylotions, body scrubs, shampoos, conditioners en parfums moeten echt kleiner worden. Het  is natuurlijk zonden als ik producten moet weggooien omdat ze niet meer goed zijn. We zullen maar zwijgen over het idee of ik dat in het verleden al wel of niet heb gedaan.

HAIR
Op de foto zie je 6 shampoos en 6 leave-in conditioners en 1 masker en ik bedenk nu dat er nog een fles shampoo en conditioner in mijn sporttas ligt. Ik ben nog steeds op zoek naar de perfect krul shampoo en conditioner. De Organic Root Stimulator producten gebruik ik al jaren. De producten zijn zeker goed maar nog net niet perfect. Seda is een Braziliaanse merk. Deze is ook goed maar niet perefect. Ja, perfect op dag 1 als het weer niet (te)vochtig is. Dan heb ik nog 2 Lush shampoos die  ik laatst had meegenomen omdat het zo lang gelden was dat ik een Lush shampoo had gebruikt. Ik ben dol op de geur en beleving van de Lush BIG shampoo en de Seanik Shampoobar.


BODY

Dit is echt te veel. Hier kom ik dit jaar nog niet doorheen. Misschien moet ik niet voor 30 dagen on lockdown maar 300 dagen wat betreft de bodyproducten. Ik gebruik voornamelijk Bodyshop producten omdat ik ze heerlijk vindt ruiken. Daarnaast zijn hun producten “goed voor de aarde, mens & dier”. Ik gebruik altijd alle producten van 1 lijn. Daarmee bedoel ik dat de scrub, douchegel, bodylotion/butter en parfum dezelfde merk/geur hebben.


PARFUM

Er zitten wat oude geuren bij waarvan ik zou willen dat ze op waren zodat ik het flesje weg kan gooien. Ik hou van opruimen dus ik vindt het heerlijk als een product op is en ik de verpakking weg kan gooien. Waar ik een hekel aan heb is een product weggooien omdat het niet meer goed is. Ik ga dan altijd rekenen hoeveel de waarde van het product is. Dus hoeveel euro ik weggooi.

Ik heb mezelf een eerste termijn van 30 dagen gegeven om GEEN nieuwe producten in hierboven genoemde categorieën te kopen. Vandaag is het 25 april, dus dat betekend dat ik tot 26 april vast zit. Ik hoop dat in 30 dagen minimaal 1 fles per categorie kan weggooien omdat die leeg is. We zullen zien.

Geef een reactie

